Sunday, June 20, 2010

princess of the day~


ALIAH RUZANNA ABDUL HALIM
(20 June 2010)

happy birthday to you!

i wish all your wished come true,be happy always in your life,
yesterday is a history,today is a gift, tomorrow is mystery..





p/s :: hadiah ada, tunggu key? haha~



hugs and kisses!!!

Friday, June 18, 2010

hypertension


setiap manusia mempunyai had ketahanan mental masing2. had ketahanan mental akan memastikan bahawa itulah tahap maksima diri kita boleh pergi atau bertahan. sebagai contoh, bila kita tengah upload gambar kat facebook tetiba disconnet ataupon kita baek punya plan ndak wat surprise party semperna besday seseorang tetapi kita xdapat kuar....mental kan??? dier juga berkait rapat dgn fizikal. jika fizikal kita dapat menahan tekanan, mental kita juga akan dapat bertahan. tetapi, ada mengatakan bahawa jika mental kita dapat dikawal dengan sepenuhnya, walau letih macam mana pon tubuh kita, kita still dapat carry on. hurm, i think ader betol kenyataan tersebut. sepeninggalan aku selama 12 hari menjalani latihan, aku telah didedahkan dgn PULPAK atau nama panjangnya Pusat Latihan Peperangan Khas. 100% org yg berada dalam kawasan itu adalah pemakai beret hijau atau lebih sinonim dgn panggilan commando. 4 hari aku berada disana dan melakukan latihan yg sama seperti mereka cuma kepada kami, tekanan diberikan dgn begitu minima. akan tetapi, dgn tekanan yg minima itu pon, ader yg xleh carry on dgn latihan. kerana apa?? mental x kuat. jika kita push our mental to overcome the pressure mungkin kita dapat merasai aper yg dinamakan hypertension, bukan tekanan darah kamu jer yg meningkat, tetapi tekanan perasaan juga. dan kebanyakan yg survive the pressure tu akan mempunyai sifat yg sgt berbeza, biol~ siyesly, mereka semua biol tetapi dapat mengharungi segala rintangan x kira berapa tinggi darjah tekanan itu. sebab itu lah commando ni bukan calang2 org. tetapi, bila tekanan diberikan kepada orang yg salah dan tempat yg salah, aku rasa, itu tidak betol secara logik nya, tetapi, anythings can happend. pelbagai rintangan telah dihadapi, bekerja 7 hari seminggu without any off day, tekanan daripada org2 bodoh,masalah sendiri dan hak keistimawaan dipandang remeh, i think, ini lebih terok daripada latihan utk menjadi komando. bila kita berbicara mengenai hal ini, mesti ada mulut2 jahat yg berkata :

'alah, benda camni pon mental??'

'ko ni manja la, wat malu jer.'

dan yg worst lagi, siap ndak marah2 lagi. sebab tertekan dgn pressure yg diterima sama seperti org lain, tetapi ndak marah2 lak. hey, ko tu dah la xfit langsung, cam babi jer aku tgk ko tu, xyah la ndak claim2, setakat physical training pon ko tercungap2, 2.4 k nyer larian ko cam dah kena sembelih tapi xsedar yg diri ko tu sampah, ada hati ndak sound2 org yg jauh lebih mulia dari ko. hurm, ini semua hasil dr tekanan yg diberi dalam satu tempoh masa yg panjang. beza nya, cara melepaskan tekanan itu. kalau salah lah cara tekanan itu dilepaskan, maka perkara2 bodoh akn terhasil. pressure ni kalau kita dapat handle ngan baek, kita akan dapat control feeling kita. lumrah manusia, xder yg dapat survive tekanan cuma cara macam maner mereka control emosi apabila diberikan tekanan yg menjadi asset penting sebenarnya. tetapi, bila badan dah letih, otot2 dah sakit, kepala dah mental, tak diberi masa rehat dan disuruh membuat perkara yg bodoh..........

MANUSIA BOLEH JADI GILA!!!


p/s :: anythings can happend~


hugs and kisses!!!

siot!!!

baru jer plan something this weekend, tup3... WEEKEND CANCEL! ohhhhhhh.. sgt sakit hati. yela, mana x sakit hati, bila kita dah siapkan planning yg leh dikatakan so special tp xdpt dilaksanakan kerana berlaku kekangan. dah la badan tgh letih, mental tgh sakit, feeling tgh haru-biru, urggghh!!! xpe, kita hanya merancang, Tuhan yg menetukan. skrg ni, dah ditentukan yg aku xdpat carry on ngan plan aku ni. jadi, terimalah dgn hati yg terbuka tetapi lumrahnya, aku sgt keciwa!!!
p/s :: sgt2 down,kecewa,frust dan sewaktu dgn nya!!!


hugs and kisses!!!

Wednesday, June 16, 2010

keindahan pantai



bila tengok pix kat atas ni, aper yg terpacul dalam fikiran masing2?

ini yg terpacul dari sudut pandangan aku ::
  • beach - reminds me to my hometown, maklum lah pantai la tempat aku bnyk luangkan masa bila aku berada di rumah.
  • 2 orang - maybe tu laki&pempuan atau pempuan&pempuan ataupon laki&laki. doesn't matter, ape yg penting 2 human being duduk depan pantai maybe berborak, sharing sumtim or sharing feeling.
  • wave - hurm, dalam hidup yg serba moden ni, wave datang dari sejenak penjuru alam, ndak atau x ndak mesti kena harungi gak.
  • awan - bukan awan dania sebab i hate scha al-yahya. haha.
  • jeti - hurm.. tempat parking bot, tu jer.
  • horizon - life must go on n we never know, where it's ends, so, we must prepare for hari mendatang.
aku mmg minat pantai. tapi salah satu benda yg x der dalam gmbr ni adalah sunset. i love sunset so much. one of my dream is watching sunset on the beach with my lovely one. but, when??? only God knows~

bila tgk gmbr pantai ni aku terpikir untuk memencilkan diri di tempat yg menenangkan ini, i'm tired of this life, my daily life, my feeling, my environment and my atitude yg selalu pikir pasal feeling org, sehingga abaikan feeling sendiri ~

enough.i must get some rest~


p/s :: weekend ni, i had sumtime in my mind, but, dapatkah terlaksana plan itu?


hugs and kisses!!!

Thursday, May 27, 2010

Boys don't cry


Boys Don't Cry
The Cure
(Robert Smith, Micheal Dempsey, Lol Tolhurst)

I would say I'm sorry
If I thought that it would change your mind
But I know that this time
I've said too much
Been too unkind

I try to laugh about it
Cover it all up with lies
I try and
Laugh about it
Hiding the tears in my eyes
'cause boys don't cry
Boys don't cry

I would break down at your feet
And beg forgiveness
Plead with you
But I know that
It's too late
And now there's nothing I can do

So I try to laugh about it
Cover it all up with lies
I try to
laugh about it
Hiding the tears in my eyes
'cause boys don't cry

I would tell you
That I loved you
If I thought that you would stay
But I know that it's no use
That you've already
Gone away

Misjudged your limits
Pushed you too far
Took you for granted
I thought that you needed me more

Now I would do most anything
To get you back by my side
But I just
Keep on laughing
Hiding the tears in my eyes
'cause boys don't cry
Boys don't cry
Boys don't cry


The greatest hit ini telah dinyanyikan oleh The Cure, salah satu band emo yg sgt popular. mengisahkan tentang seorang lelaki yg telah give up dalam usahanya untuk memenangi hati perempuan yg amat dicintai. dgn gelak tawa, senyum yg palsu, lelaki itu mempamerkan kegembiraan sedangkan didalam hatinya amatlah kecewa kerana kehilangan org yg amat disayanginya kerana lelaki tidak menangis. yeah, boys don't cry..

p/s :: dedicate kepada insan yg sgt kecewa~ =)

hugs and kisses!!!




Monday, May 24, 2010

perfect??


perfect boleh dimaksudkan sebagai sempurna. sempurna juga merupakan satu istilah dimana satu kesalahan tidak berlaku. tetapi, sebagai seorng manusia, kita mmg akan melakukan kesilapan. jadi sebagai kesimpulannya, manusia ini tidak perfect. mungkin kita rasa kita perfect sbb kita dpt ape yg kita mahukan, tetapi pasti akan ada sedikit ketidaklengkapan yg akan kita lakukan. sebab itu istilah 'kemaafan' muncul. tak perlu tunggu musim perayaan utk melakukan activities mintak ampun. daily life pon buleh. so, kita perlu pikir dan renungi, setiap kesalahan yg dilakukan itu mungkin ada penyebab dan pemangkinnya. ya, manusia ini tidak perfect. mungkin kita rasa org itu buat salah dgn kita, tp, kita kena fikir gak, kita pon melakukan kesalahan. so, ampun2 lah org yg melakukan kesalahan. mungkin terlalu berat utk memaafkan seseorg jika dier melakukan kesalahan yg besar n berat, tetapi kita perlu ingat, kita mungkin akan melakukan perkara yg pernah melanda diri kita. bagi aku la, jika seseorg dtg mintak maaf dgn aku, mengaku akan kesilapan yg dier lakukan, aku akan tinggalkan kemarahan aku itu dan memaafkan nya. ya, maybe aku x sepatutnya memaafkan dia sebab org sekeliling cakap macam tu kat aku, tp, aku ni manusia hina, penuh dgn kesilapan, apa salah aku maafkan org. better aku berbaek dgn semua org drpd aku marah2 n bengang dgn org. maybe, kesalahan yg dier buat tu, disebabkan kebodohan dirinya, sebab tu aku x kesah, sebab aku tahu, manusia ni x perfect. so, maafkan lah org yg mintak maaf dgn kamu. yeah, maybe u're pissed off dgn aper yg dier buat. korang leh pissed off, tp fikir lah, jika org pissed off ngan kamu lak? pasti kamu rasa x selesakan??? hana pernah ckp kat aku, better forget then forgive. aku pikir balik, kalau ndak forget u must forgive. hurm, lain padang lain belalang, so, tepuk dada tanyalah selera...


p/s :: aku mintak maaf atas kebodohan aku, pinggan~



hugs and kisses!!!

Sunday, May 23, 2010

it's all about three~

3 foods
::Nasi putih+ikan kukus goreng
::Salmon terriyaki
::McD's hotcakes

3 drinks
::Mum's nescafe
::Coke
::Vanilla frappocinno

3 fast food restaurant
::McD
::MFM
::Carl's Jr

3 movies
::There's somethings about Mary
::Harry Potter's collection
::Sherlock Holmes

3 series
::House M.D
::Chuck
::Ichi ritoru no namida (1 litre of tears)

3 books
::With Frederick the great
::ROTTW
::One piece

3 bands
::Coldplay
::Butterfingers
::Mocca

3 jobs
::none
::none
::none

3 hobbies
::Guitar
::Sunset
::Flirt

3 places
::Paris
::Venice
::Tokyo


p/s :: thnx jepon!



hugs and kisses!!!

Saturday, May 22, 2010

Is this the real life?

Is this the real life?
Is this just fantasy?
Caught in a landslide
No escape from reality

Is this the real life?
Open your eyes
Look up to the skies and see
I'm just a poor boy
I need no sympathy
Because I'm easy come, easy go
Little high, little low

Is this the real life?
Any way the wind blows
Doesn't really matter to me,
Didn't mean to make you cry
If I'm not back again this time tomorrow
Carry on, carry on as if nothing really matters

Is this the real life?
Too late, my time has come
Sends shivers down my spine
Body's aching all the time

Is this the real life?
Goodbye, everybody
I've got to go
Gotta leave you all behind and face the truth

Is this the real life?
I don't want to die
Sometimes wish I'd never been born at all


p/s :: still waiting~



hugs and kisses!!!

Friday, May 21, 2010

word of wisdom~

'but in the mean time just appreciate and be thankful of what you have'

howdy~

cuba kita renung dan fahami apa yang dimaksudkan dgn ayat di atas. yes, sebagai manusia, perasaan x cukop tu mmg sentiasa ada di dalam lubuk hati. kalau x, xder la technologies, knowledge and inventions pada kehidupan ini. tetapi, jika kita dapat sesuatu yang dah kira okey daripada kita x dapat langsung n kita keep request it more than what we have, kita mungkin akan hilang benda itu. bagai anjing dengan bayang2, pengalaman telah mengajar, bagaimana anjing yg tamak untuk mendapatkan tulang yg merupakan reflection dirinya dan akhirnya anjing itu kehilangan terus tulang yg digongongnya. jika kita adaptasi didalam perhubungan, bila kita dapat seseorang itu sebagai pendengar yg setia, pengsharing masalah dan kawan yg sgt2 menolong, cukop lah sekadar itu. perasaan cinta dan sayang confirm akan muncul. sayangilah dan cintailah person itu. tetapi, itu tidak bermakna individu itu tercipta untuk kamu, tetapi jika betol2 dia tercipta untukmu, itu adalah satu anugerah. tetapi, jika dia x tercipta untukmu, tetapi kamu telah berjalan sebelom kamu merangkak, keadaan akan menjadi kucar-kacir. so, but in the mean time just appreciate and be thankful of what you have. jika ada jodoh dan takdir, kamulah insan yg paling bahagia~



p/s :: credit to anissa ann zamani~


hugs and kisses!!!


Wednesday, May 19, 2010

proses rileksasi minda

Sebagai seorang manusia, semestinya kita akan melakukan kesalahan. besar,kecik mahupun bodoh, semuanya adalah mistake. so, kita kena terima dengan hati yang terbuka. jgn salah kan sesiapa, sebab pencetus mistake mmg diilhamkan oleh diri kita sendiri. sedangkan orang yg pakar dalam bidang keagamaan pon melakukan mistake. dari mistake lah kita buleh ukur diri kita ini betol atau pon menyampahkan orang. tetapi, kalau kita keep doing mistake yg resultnya mencalarkan hati seseorang, macam mana lak tu?? tu kiranya sengaja la kan?? maybe, kita ndak sgt approach seseorang sehingga kita melakukan silly mistake yang menyebabkan hati seseorang itu hancur.


Dengan melakukan mistake kita dapat belajar daripada kesalahan agar dapat memperbaiki diri kita pada waktu hadapan. tetapi, sesiapa yang buat mistake tu, pandai2 lah pujuk atau mintak maaf. orang terima atau maafkan tu, blkg kira. tapi effort tue yg kita ndak tgk. barulah org leh terima. jika kita pujuk atau mintak maaf kepada seseorang, tetapi tuan punya badan tu wat bodoh jer, terimalah dgn hati yg terbuka, siapa suruh sengal sgt buat mistake? hurm, susah jugak la kalau keep doing same mistake all the time. macam mana org ndak go on ngan kita kalau camtu. ckp bnyk xde guna, so, di kesempatan ini, kepada sesiapa yg telah melakukan kesalahan, belajar drpd kesilapan dan baiki. yg penting, mintak maaf atau pon pujuk balik. itu yg penting, tak kisah lah sengaja ataupon tidak jenis mistake itu~



p/s :: jgn buat org sedih sebab kebodohan kita~



hugs and kisses!!!