Monday, May 24, 2010

perfect??


perfect boleh dimaksudkan sebagai sempurna. sempurna juga merupakan satu istilah dimana satu kesalahan tidak berlaku. tetapi, sebagai seorng manusia, kita mmg akan melakukan kesilapan. jadi sebagai kesimpulannya, manusia ini tidak perfect. mungkin kita rasa kita perfect sbb kita dpt ape yg kita mahukan, tetapi pasti akan ada sedikit ketidaklengkapan yg akan kita lakukan. sebab itu istilah 'kemaafan' muncul. tak perlu tunggu musim perayaan utk melakukan activities mintak ampun. daily life pon buleh. so, kita perlu pikir dan renungi, setiap kesalahan yg dilakukan itu mungkin ada penyebab dan pemangkinnya. ya, manusia ini tidak perfect. mungkin kita rasa org itu buat salah dgn kita, tp, kita kena fikir gak, kita pon melakukan kesalahan. so, ampun2 lah org yg melakukan kesalahan. mungkin terlalu berat utk memaafkan seseorg jika dier melakukan kesalahan yg besar n berat, tetapi kita perlu ingat, kita mungkin akan melakukan perkara yg pernah melanda diri kita. bagi aku la, jika seseorg dtg mintak maaf dgn aku, mengaku akan kesilapan yg dier lakukan, aku akan tinggalkan kemarahan aku itu dan memaafkan nya. ya, maybe aku x sepatutnya memaafkan dia sebab org sekeliling cakap macam tu kat aku, tp, aku ni manusia hina, penuh dgn kesilapan, apa salah aku maafkan org. better aku berbaek dgn semua org drpd aku marah2 n bengang dgn org. maybe, kesalahan yg dier buat tu, disebabkan kebodohan dirinya, sebab tu aku x kesah, sebab aku tahu, manusia ni x perfect. so, maafkan lah org yg mintak maaf dgn kamu. yeah, maybe u're pissed off dgn aper yg dier buat. korang leh pissed off, tp fikir lah, jika org pissed off ngan kamu lak? pasti kamu rasa x selesakan??? hana pernah ckp kat aku, better forget then forgive. aku pikir balik, kalau ndak forget u must forgive. hurm, lain padang lain belalang, so, tepuk dada tanyalah selera...


p/s :: aku mintak maaf atas kebodohan aku, pinggan~



hugs and kisses!!!

No comments: