Saturday, May 1, 2010

saturday night fever~

howdy~

tadi mase aku ondaway balik bilik, aku terselisih ngan india jual aiskrim.
dah la arini sgt sgt panas~ huh!
pastu mamat india tu stop jap bawah blok aku untuk isi air mineral dier......

aku terpikir la kan...
tgh panas, jual aiskrim tp sorang xbeli, pastu air pun refil kat water cooler..
hurm, kesian~

aku ni xleh tgk org2 susah, kdg2 terpikir lak aku, kenapa kena ada org susah? xleh ker kalau semua manusia ni sama taraf.

camna dgn anak2 mereka?
dpt ker anak laki dia guna laptop sendiri?
dpt ker anak pempuan dia kuar ngan bestie,lepak2 kat Pavi?
penah xdiorang makn NY cheesecake kat SR?
camne lak dgn Starbuck's Vanilla Frappocino?
penah x anak diorng yg kecik main PS2?

aku dah bergaul dgn pelbagai manusia yg berasal dari pelbagai kasta. kerenah nya sgt berbeza. kadang2 aku rasa mereka perlu tukar lifestyle diorang, baru diorang tau ape perasaan masing2. maybe TV show Simple Life yg mana Paris Hilton and Nicole Richie tukar lifestyle diorng tue adalah contoh terbeak - walaupon nampak cam bangang, tp itulah hakikat nya~ bukan senang kalau dah dasar kuar perot mak spegetti ngan milkshake menunggu utk berubah makan ikan kukus goreng dgn nasi putih jer. hurm, kdg2 aku rasa ndak tolong jer semua org yg jenis M, kat mana2 ada org camtu, kat tangga komuter Mid Valley ker, dpn Maybank BB ker, semua ada. tapi, tadi aku dgr lar khutbah Jumaat (rajin lak aku g Solat Jumaat dgn berpeluh2 sbb panas yg amat td), tuhan akan memuliakan maruah seseorang yg meletakan seberkas kayu api di atas belakang drpd orang yg meminta2.. serius dowh, aku mmg terkilan bila ada org dtg kat aku mintak sedekah, kecik2 dah jual sticker Bismillah, macam mane dgn pelajaran diorang? selepas aku hidup selama 22 tahun kat bumi ni, aku dpt simpulkan satu benda :: orang yg mewah mmg xsuka bersyukur, selagi ada duit, akan mereka habiskan, selagi mereka xdpat ape yg diorang ndak, selagi tu diorang akan mintak sedangkan golongan M ni akn terima ape yg ada pd diorng. kalau soal cinta, golongan M tu, maybe xterpikir langsung, sebab mungkin mereka pikir, sapa ndak kat diorang. sedangkan yg golongan mewah ni, asyik tukar pasangan, hidup penuh ngan skandal. hurm, satu benda yg dapat aku rungkai drpd golongan M ni, kalau friendship, diorang akan jaga betol2. xkisahlah sebab diorang ndak tumpang senang atau x. sbg contoh, aku dulu dibesarkan oleh seorang anak murid mak aku yg jd bibik kat umah aku. dier terpaksa berhenti skolah sebab family dier xdpt ndak support agi persekolahan dier. tp, dier n adik bradik dier still ingat aku n family. kalau family aku ndak buat ape2, xpayah disuruh, mereka dtg dgn rela hati untuk membantu. tgk, betapa mulia nya mereka. duduk kat umah aku, tp satu barang pon xpenah diorang amik, sedangkan golongan mewah ni curi duit dalam wallet bapak, purse mak.

malangnya, aku betol2 panas bila ada org yg dr golongan M, tp xsedar diri, mencuri, peras ugut, extortion. kalau yg camni macam mana lak? alasan yg diguna, untuk survive. pastu diorang ni berpeleseran kat shopping complex, alasan complex tu tok semua org, tp kalau kehadiran diorang sekadar kacau ndak org, xhormat org lain, bodoh tol~ huh. TS contoh terbaek budak2 M dan mewah lepak. pertembungan culture berlaku disitu. aku ada gak perhatikan tindak tanduk mereka, ada yg okey n yg aku meluat yg jenis aku ckp tu la, xkisahlah dr golongan M atau mewah. tp, pada dasar nya, mereka ini bukan golongan yg bertuah, so, biarkan lah. janji mereka happy hidup dalam dunia yg xadil ni dan jgn sampai menyusahkan org. tp masalah dgn golongan mewah ni pulak, ego. aku cukup benci dgn ego. mentang2 mereka mewah, ndak ego lak, sedarlah sikit, xkemana harta korang tu weyh. kenapa dunia ada dua golongan ini? sebab ndak balance, agar circle of life terus berputar. xkisah lah korang dr golongan M atau mewah. kehadiran korang adalah melengkap dunia ni.

fikir2 kan lah~



p/s :: penulis mintak maaf jika ada menyinggung perasaan individu.


SELAMAT HARI BURUH
1St May 2010




hugs and kisses!!!

1 comment:

GODbless amar said...

my god aku suka gila post ni...
dat was SOOOOOO TRUE!!!!!
everything bout this is true...
awesome dhu!!!!

-jay-