Wednesday, February 4, 2009

love

'couple is a trouble'
tol ker??
hurm, ramai yg ckp,couple ni best,
tp ader yg ckp
kalo kita couple ni,
kita dapat menyayangi dan disayangi
kadang2 mereka couple sebab benda lain..
kerana terpaksa, or kerana mmg ndak memenuhi tuntutan batin..
uh..
love ni mmg complicated
tetapi bg setiap manusia di dunia ni,
mereka ingin ber'couple'
kerana manusia xleh hidup bersendirian.
tetapi knaper ader yg x couple?
dunia2..
memang complicated..
aku tringat seorang member aku..
dier penah tanya aku yg
'medhu, knape ko x couple??'
lalu jawablah aku..
'ntahlah, maybe bg aku ni couple is sweet+nice+wonderful,
tp, bukan senang ndak syg org n org ndak syg kita'
jawapan yg simple dari aku..
macam menyembunyikan sesuatu...
ah... ntahlah..


couple bukan semuanya kekal,
ader gak yg terkandas di tgh jalan...
knape erk??
bagi aku, kalu xsalah kalo kita couple..
tp,apabila dah couple tue,
jaga lah hati bf/gf kiter tue..
mcm aku ckp td...
bukan senang nak syg org dan disygi org...

berilah lah couple korang tu true love...
gentleman style..
'manja' mode...
bukan nya totally asshole...
aku cukup xstuju dgn couple yg ckp jer lebih...
tp, habuk pom xder...
hargai lah org yg tersayang...


bg sesiapa yg ber'couple':
  • sayang couple korang tue...
  • jgn bg couple korang menderita...
  • jgn terlalu mengongkong kerana masing2 ader life masing2
  • jealous mmg penting, tapi jgn terlampau,ingat, couple ni bukan 100% jd milik kita...
  • honesty is the best policy
  • jgn menipu, tetapi jika time tue perlu menipu, terangkan balik pada lain masa..
  • mulakan pagi dgn msg 'morning hun!' dan akhiri hari dgn 'nighty night dear!'
  • ikatkan hbgn korang dgn trust and love...
  • jgn sesekali biarkan couple korang menangis..
  • jika couple korang sedih,biarlah dier menangis dibahu korang..
  • jadilah pendengar yg setia kepada couple korang
  • pastikan dalam sehari, terdapat ayat 'I love you', 'miss you'
  • berikan mereka happiness bukan nya sadness

kepada yg dah ada couple,
jagalah couple korang ngam baek sekali
dan
kepada yg still searching
keep it on!!
dan
kepada yg lonely/single
ingat,someday your turn will come

walaupom kita syg couple kita giler2
tp ingat
cinta yg paling suci adalah pada Yang Esa
and
family comes first



p/s: xsalah kalau kita waiting kan??

hugs and kisses!!!

No comments: