howdy~tadi mase aku
ondaway balik bilik, aku terselisih ngan india jual aiskrim.
dah la arini sgt sgt panas~ huh!
pastu mamat india tu
stop jap bawah blok aku untuk isi air mineral dier......
aku terpikir la kan...
tgh panas, jual aiskrim tp sorang xbeli, pastu air pun refil kat
water cooler..
hurm, kesian~
aku ni xleh tgk org2 susah, kdg2 terpikir lak aku, kenapa kena ada org susah? xleh ker kalau semua manusia ni sama taraf.
camna dgn anak2 mereka? dpt ker anak laki dia guna laptop sendiri?dpt ker anak pempuan dia kuar ngan bestie,lepak2 kat Pavi?penah xdiorang makn NY cheesecake kat SR?camne lak dgn Starbuck's Vanilla Frappocino?penah x anak diorng yg kecik main PS2?aku dah bergaul dgn pelbagai manusia yg berasal dari pelbagai kasta. kerenah nya sgt berbeza. kadang2 aku rasa mereka perlu tukar
lifestyle diorang, baru diorang tau ape perasaan masing2.
maybe TV show Simple Life yg mana
Paris Hilton and Nicole Richie tukar
lifestyle diorng tue adalah contoh terbeak - walaupon nampak cam bangang, tp itulah hakikat nya~ bukan senang kalau dah dasar kuar perot mak
spegetti ngan
milkshake menunggu utk berubah makan ikan kukus goreng dgn nasi putih jer. hurm, kdg2 aku rasa ndak tolong jer semua org yg jenis
M, kat mana2 ada org camtu, kat tangga komuter
Mid Valley ker, dpn
Maybank BB ker, semua ada. tapi, tadi aku dgr lar khutbah Jumaat (rajin lak aku g Solat Jumaat dgn berpeluh2 sbb panas yg amat td),
tuhan akan memuliakan maruah seseorang yg meletakan seberkas kayu api di atas belakang drpd orang yg meminta2.. serius dowh, aku mmg terkilan bila ada org dtg kat aku mintak sedekah, kecik2 dah jual
sticker Bismillah, macam mane dgn pelajaran diorang? selepas aku hidup selama 22 tahun kat bumi ni, aku dpt simpulkan satu benda ::
orang yg mewah mmg xsuka bersyukur, selagi ada duit, akan mereka habiskan, selagi mereka xdpat ape yg diorang ndak, selagi tu diorang akan mintak sedangkan golongan M ni akn terima ape yg ada pd diorng. kalau soal cinta, golongan
M tu,
maybe xterpikir langsung, sebab mungkin mereka pikir, sapa ndak kat diorang. sedangkan yg golongan
mewah ni, asyik tukar pasangan, hidup penuh ngan skandal. hurm, satu benda yg dapat aku rungkai drpd golongan
M ni, kalau
friendship, diorang akan jaga betol2. xkisahlah sebab diorang ndak tumpang senang atau x. sbg contoh, aku dulu dibesarkan oleh seorang anak murid mak aku yg jd bibik kat umah aku. dier terpaksa berhenti skolah sebab
family dier xdpt ndak
support agi persekolahan dier. tp, dier
n adik bradik dier
still ingat aku
n family. kalau
family aku ndak buat ape2, xpayah disuruh, mereka dtg dgn rela hati untuk membantu. tgk, betapa mulia nya mereka. duduk kat umah aku, tp satu barang pon xpenah diorang amik, sedangkan golongan
mewah ni curi duit dalam
wallet bapak,
purse mak.
malangnya, aku betol2 panas bila ada org yg dr golongan
M, tp xsedar diri, mencuri, peras ugut,
extortion. kalau yg camni macam mana lak? alasan yg diguna, untuk
survive. pastu diorang ni berpeleseran kat
shopping complex, alasan
complex tu tok semua org, tp kalau kehadiran diorang sekadar kacau ndak org, xhormat org lain, bodoh tol~ huh.
TS contoh terbaek budak2
M dan
mewah lepak. pertembungan
culture berlaku disitu. aku ada gak perhatikan tindak tanduk mereka, ada yg okey
n yg aku meluat yg jenis aku ckp tu la, xkisahlah dr golongan
M atau
mewah. tp, pada dasar nya, mereka ini bukan golongan yg bertuah, so, biarkan lah. janji mereka
happy hidup dalam dunia yg xadil ni dan jgn sampai menyusahkan org. tp masalah dgn golongan
mewah ni pulak,
ego. aku cukup benci dgn
ego. mentang2 mereka
mewah, ndak
ego lak, sedarlah sikit, xkemana harta korang tu weyh. kenapa dunia ada dua golongan ini? sebab ndak
balance, agar
circle of life terus berputar. xkisah lah korang dr golongan
M atau
mewah. kehadiran korang adalah melengkap dunia ni.
fikir2 kan lah~
p/s :: penulis mintak maaf jika ada menyinggung perasaan individu.
SELAMAT HARI BURUH
1St May 2010
hugs and kisses!!!