Sunday, May 16, 2010

great journey to the west~

Summer in Medan City
The Gate of Western Indonesia
(May 08,2010-May 10,2010)


satu pengalaman yang sememangnya tak akan dilupakan. aku n tomoi telah membuat satu percutian/lawatan rasmi ke Medan. haha. walaupon pada awalnya berlaku beberapa kali kesulitan yang hampir2 membawa kepada pembatalan lawatan ni, tetapi dgn izin tuhan akhirnya, aku dan tomoi berjaya menyelesaikannya.



From LCCT to Polonia Airport~

kami bertolak dari LCCT tepat jam 1700H. thanx tu one of kugiran medhu, kia, dgn pecutan kereta nya, berjaya menghatar kami tepat pada masanya. tiada aper yg berlaku sewaktu menunggu utk boarding mahupun sewaktu penerbangan. tetapi, satu perkara yg menarik dimana, sewaktu aku tiba di ruang udara Medan, dan aku tgk sebahagian kecil drpd Medan, aku dah membuat satu persepsi. biaserlah, medhu kan suka wat persepsi yg tah aper2. kami tiba di Polonia Airport tepat jam 1700H waktu tempatan. pelekkan?? xpelek pon, just tolak sejam jer waktu Malaysia dan Medan. setibanya di Polonia Airport, aku pon cari la duty free punya shop, maklom lah, ader org menunggu kat depan airport. tapi cari punya cari, satu pon xde, ape yg aku jumpe adalah Aliah Ruzanna~ oh, no chocs or flowers!!! kegagalan diawal permulaan. aku rasa persepsi yg aku buat dah hampir betol, kot~ tapi xpe, daging burger Ramli ada, tu pon kira okey la kan Aliah Ruzanna?? haha.kami disambut oleh Aliah Ruzanna n one of her geng, pait. xsempat ndak berborak2 pait terpaksa blah, sebab ada hal ataupon sebab lain, yg tu aku xtow.



Medan City :: Becak riders,kupu2 malam and benchong~

okey, pastu kami teruskan perjalanan ke Taman Tasbih dimana tempat kami akn stay. believe it or not, taxi yg ktrg naik, Toyota Vios, bukan cam Proton yang macam ndak pupus kat sini. hurm, persepsi aku hampir2 salah disitu. pastu, kami smpai di Taman Tasbih dan kami stay kat umah N sebab umah D yg sepatutnya kami stay tu, telah dihuni oleh org yang hampir2 mengkill mood kami utk bercuti. siapa dier tue? xpayah la tau. selepas pack out barang kat umah N. kami terus menuju ker Sun Plaza a.k.a Pavillion Medan bak kata apeng,haha. kat sini lah, aku berdiri 1st time dekat jalan yang mahakarya busy,crowded dan bising. kami menuju ke Sun Plaza dgn becak. becak adalah sejenis kenderaan bermotor tetapi digunakan untuk mengangkut org ke destinasi. camni la lebih kurang, beca yg kat Melaka tu, tapi just tukar beskal tu dgn muto, dapatlah becak. lepas tu, tomoi beli kasut futsal sebab kami dapat jemputan utk bermain futsal. tomoi jer yg main futsal sebab aku injured~ haha. hurm, kat sini lah aku di kenalkan kepada fahdly the hensem shariman, ramzi the macho nazri dan beberapa org lagi seperti jay,sharmin?? (correct me if wrong~). haha, satu phases yg aku suka sewaktu aku tgk diorng main futsal tu, 'main futsal kalau injured xper, diorng leh betolkan sendiri'. 2 gol dijaringkan oleh tomoi n kasut baru dier dan satu gol oleh apeng, yg lain?? bergol2, malas aku ndak kira. seterusnya, nightwalker yg dilead oleh couple yg aku suka iaitu nissa n apeng utk menjelajahi Medan dan merasai kehidupan malamnya. walaupun, hampir tercancle sebab muto nissa n apeng bocor, tp masalah tu dpt di counter dgn 'tempel tubeless'. haha, 1st time aku tgk cara menangani bocor menggunakan cara Medan, so cool!!! pastu, perjalanan diteruskan dgn melihat kupu2 malam dan benchong. benchong ni lelaki yg mempunyai crisis indentity~ huh, mmg style, kalah BB beb!



The Traders :: Chelsea's victory n the anniversary~

hari kedua di Medan, berlaku gempa bumi di pulau Sumatera, pada jam 1100 waktu tempatan tapi kami xsedar sebab tdo mampos. naseb baek. perjalanan diteruskan iaitu persiapan utk my very 1st time proper dinner. time shopping tu, singgah jap makan kat Nelayan Tea House, sebab Aliah Ruzanna ckp pancake durian dier sedap, tp pancake tu dah abis, so beralih kepada dim sum lak. siyesly, mmg sedap!!! persepsi aku ternyata salah sekali lagi. hurm, sewaktu duk tgh makan, aku rasa cam bergegar2, cam waktu roller coster lalu atas kepala korang time korng lepak kat McD TS,tp lagi kuat skit dr tu. bak kata tomoi, anak gempa, tp cuak gak la. selepas segala persiapan telah di buat, kami bertolak ke The Traders dan having dinner kat situ. sangat gembira dan bahagia time tu!! haha~ lebih2 lagi bila Chelsea menang EPL lak. aku ngan tomoi celeb our anny yg ke-4 sebagai intake 2006, 1st bacth UPNM. Aliah Ruzanna n nissa turut smbt. kami sgt happy time tu! haha. pastu, kami meronda2 bandar Medan sekali lagi :: Merdeka Walk, Medan Railway Station n akhir skali sesat~ haha. hampir dibelasah oleh pemandu2 becak sebab tomoi mengaku dier org Malaysia, tpi kami mengakhiri hari kedua di Medan dgn penuh kegembiraan n peluh! sebab Medan mmg panas~ huh~



Last Day :: Pajak Ikan, Aliah Ruzanna ke kelas, scrub body dan soda gembira~

hari terakhir bermula dgn pemergian Aliah Ruzanna ke kelas wajib nya, dan satu hari kami just lepak di rumah D, berkenalan dgn bibik, Esmet dan Nabila. yg peleknya, di hari terakhir ini, blackout telah terjadi. korang leh imagine x macam maner panas nya?? mesti xbuleh kan? so, pergi Medan, haha~ after pick up Aliah Ruzanna kat USU, kami terus menuju ke Pajak Ikan, lebih kurang MJ kat KL. shopping cenderahati,cenderamata dari Medan utk kawan2 kat sini lah, lepas habis bershopping-shappang, kami pulang ke rumah dan terus melakukan acara mengurut dan melulur body~ ouww!!, body n facial treatment, agak geli kepada seorg lelaki sebab buat benda yg seswai utk benchong. tp, cuba la lelaki2 yg macho kat luar sana buat, mmg best!!! so, benda ni semua bukan untuk benchong jer key?? haha, time tgh wat treatment, leh lak blackout, 2 kali lak tu. haha, tp xper, mmg best!!! after that, g anta muto and having ayam penyet as dinner. ayam penyet ni bukan kena lenyek smpi hancur, ayam tu masih ada rupanya, tp mmg best, seriusly, aku suka ayam penyet! haha,haha,haha, kenape aku gelak? sebab ktrg punya drink malam tu adalah soda gembira, so, hahahaha. after dinner kami pulang ke rumah D dgn menaiki angkut. angkut ni sama cam becak fungsi dier, tapi dier adalah mini van. kami menghabiskan masa2 terakhir di rumah D, kami tetap gembira dan buat2 gembira walaupun sebenarnya kami sgt perit utk meninggalkan Medan (ceh,ayat xleh bla!!). kemudian, Aliah Ruzanna dan nissa mengiringi kami ke Polonia Airport, dan tepat jam 2200H waktu tempatan, kami telah meninggalkan Medan dgn secara rasmi~



p/s :: gambar dpn signboard USU xsempat amik~





medhu,aliah ruzanna, tomoi, nissa
summer in medan,2010



hugs and kisses!!!


Saturday, May 15, 2010

coming soon~

howdy!
i'll post my experience during my expedition~ so, stay tune!!!
salute!!

p/s :: haha~



hugs and kisses!!!

antara ego dan touching extra~

mana yang betol?? perlukah ego menguasai dunia ataupun touching extra mempengaruhi dunia?? ataupon ego dibalas dgn ego dan touching extra dibalas dgn touching extra?hurm,ego adalah sesuatu yang exotic atau unik dan sgt hebat jika pengamalnya mengunakannya dgn sebaik mungkin. Touching extra lak merupakan perasaan yg diklasifikasikan sebagai menarik perhatian ataupon ngada2 dan pengamalnya boleh dilempang dgn teruk sekali. tetapi jika ego vs ego maka terhasilah satu situasi terbakar yg amat terok skali. bagaimanapula kalau touching extra vs touching extra? senang kata, ketegangan akan berlaku sebab sama2 meluat dgn keadaan ngada2 yg telah ditunjukan tetapi hujan bunga akan mencurah2. so, dari kecik lagi la kan, kita diajar oleh cikgu, kalau aku cikgu maheran, kalau api kena lawan dgn air. situasi terbakar dapat dibasmi dgn hujan bunga. mungkin...
jika dibandingkan kedua2 pengamal sifat ini perlu dan saling melengkapi. tak percaya??
huh! macam aku kesah lak kan?

(ini adalah satu buah fikiran yg diilhamkan sendiri oleh penulis, tidak dipengaruhi oleh isu semasa atau pon pengalaman penulis, segala kesulitan amatlah dikesali.gracias!)

p/s :: ego ramai orang xsuka, touching extra ramai orang benci~



hugs and kisses!!!

Wednesday, May 5, 2010

dup3~



finally,
my thesis, dah submit~
tp result dier esk lak!!!
huh~


p/s :: belum leh tarik nafas lega lagi~ -.-"



hugs and kisses!!!

Tuesday, May 4, 2010

belom agi~

huh!!!
final exam dah abis.. tp??


p/s :: huh~


hugs and kisses!!!

101 tales~

1. when is the last day u enjoy?

- long long time ago~


2. When shopping at the grocery store, do you return your cart?

- kalau aku guna la.

5. Do you play Sudoku?

-nope, numbers make me dizzy, haha!


6. If abandoned alone in the wilderness would you survive?

- yeah, i'll survive!


7. Have you danced in the rain?

- x, tp ndak gak, cam dalam cite Mukhsin~ ^_^

8. Would you consider yourself a punk/emo/skin/gothic?

- grunge a.k.a dead smiley face~


9. Ever been to the beach?

- umah aku depan laut~

10. Do you like cheese?

- kureng~


11. Have you ever been to the emergency room?

- penah, tp sebab teman my friend, fainted. siyes, aku gabra gile time tu. haha!

12. Do you like hot or cold weather more?

- cold, tp bila dah beku ndak hot lak~


13. How many different kinds of meat have you eaten?

- ayam, lembu, itik, kambing, rusa, kijang, pelanduk, puyuh... landak lom agi~


14. Do you pass gas and blame it on others?

- comfirm, jaga status, haha~


15. Do you like winter?

- xpenah alami winter, tp ndak gak wat snowman~


20. Who do you text the most?

- hurm, inbox aku kosong jer aku tgk~


21. What color are your eyes?

- dark brown~


22. How tall are you?

- 182 cm

23. Do you wish you had smaller feet?

- ala, saiz lapan senang jer cari kasut, okey la ni~

24. Has a rumor been spread about you?

- i'm playboy~ haha!

25. Have you written a secret admirer letter?

- hurm, x.. kalau minat confess je terus, senang~


26. Ever fallen for your best friend?

- penah~ haha, mengamok dier tow!

27. Age you lost your virginity?

- aku still virgin agi! wetdream kira gak ker? haha~


28. Would you pretend to like something to please your partner?

- hurm, someone said i'm drama king~


29. Favorite Ex?.

- ex, yeah.. EX-FARISIAN 0105~ love them!

30. Are you insecure about your weight?

- nope, mkn jer ape yg aku ndak~


31. Ever had a sexual fantasy?

- yummy!!!


32. Would you rather give or recieve?

- i love to give n like to receive~


33. Do you prefer to sleep or eat?

- eat dulu, pastu membongkang laa~


34. Do you look like your mom or dad?

-anak umi kot aku ni, sebijik!

35. How long does it take you in the shower?

- masuk, basahkan badan, gosok gigi, cuci muka, shampoo rambut, scrub badan, pastu bilas smpi bersih :: dalam 10 min~


36. Do you watch reality tv?

- the amazing race!


37. What movie do you want to see right now?

- kick-ass!!!


38. Do you illegally burn music?

- aku download, pastu simpan smpi laptop aku jd lembab~


39. What did you do for New Years Eve?

- tahun ni? hurm~ xingat.

40. Do you think The Grudge was crappy?

- aku xcaya benda2 tahyul, tp honestly, smpi skrg aku xpenah abih tgk The Grudge~


41. Last sporting event attended?

- bola sepak liga U.


42. Have you been to an IMAX theater?

- xpenah..


43. Was your mom a cheerleader?

- x, tp my mom dulu hockey player n prefect time kat SM Sultan Sulaiman.


44. Were you a planned pregnancy for your parents?

- nope~


45. What is your middle name?

- xder, tp kalu leh letak, aku ndak 'Ian'.. ahaha~


46. the last movie that u watch?

- the pacific, episode 6~

47. How many hours of sleep do you get a night?

- xtow la, tgk time la.. selalu nya 4 jam max.

48. Last time you had sex?

- hurm, td kot~ haha.


49. What do you buy at the Movies?

- popcorn and large ice lemon tea~


50. Do you know how to play poker?

- yes!! n i love it!


51. Do you wear your seatbelt?

- xsuka, uncormfortable~


52. What do you wear to sleep??

- xpakai paper, kdg2 pakai short n t's~ haha~


53. Anything big ever happen in your town?

- ader traffic br naek kat dpn umah~


54. Is your hair straight or curly?

- mencanak!


55. Is your tongue pierced?

- fuck tattoo n piercing~ huh!


56. Do you like Liver and Onions?

- aku suka garlic, leh halau Edward Cullen~ haha!


57. What is your favorite sushi?

- salmon eggs with seaweed~


58. Do you like funny or serious people better?

- funny, leh gelak~

59. Ever been to Hollywood?

- x..


60. Who is on your mind right now?

- ndak siapkan edit thesis ni!!!


61. Any plans for tonight?

- kalau thesis xsiap agi, ndak edit la~

62. Last party attended?

- party kat bilik mas, bear n sam as a host~


63. Do you hate chocolate?

- yes~ kisses!!!


64. What do you and your parents fight about the most?

- xndak balik Pahang~ haha~


65. Are you a gullible person?

- i'm a good liar, so, xkan mudah tertipu kot~


66. Ever go to a theme or costume party?

- x, tp time f3's party, i wear orange suit~


67. If you could have any part time job what would it be?

- 7E, leh amik ape saja~


68. Are you easy to get along with?

- x gak, ngan org baru, segan2 gak la~


69. What is your favorite time of day?

- sunset~


70. Are you a generally happy person?

- i always smile and laugh~


71. do u love orange?

- colour n fruit :: xsuka~


72. the thing in ur mind now?

- siot tol, leh blackout lak!


73. most two favourite colour?

-blue and black~


74. the most lost enjoy game ?

- last week. poker night~

75. the last song u hear?

- the verve : lucky man~

76. like theater?

- x, baek band live performance~

76. have a driving licences?

- D and B2

77. favourite no?

- 4

78. do you know who u are actually?

- yes, medhu, the one n only~


79.arts,game or music?

- i'm artist, gamer and musician~


80. who is the person in ur mind?

- my thesis supervisor~ haha.


81. what make u feel ur special?

- when people, call me and chating with me~


82.last thing u eat?

- Zip, vanilla flavored~


83. who do u love the most in ur family?

- umi,papa,cah n kimi~


84. who in ur family u always fight?

- cah, ny sister, dolu2 la, time bodoh agi~


85. u are such a?

- troublemaker, suka wat hal~ haha.


86. currently stay in?

- chabang tiga melawi, bachok, kelantan~


87. suppose to be?

- prepared for the last final paper~


88. who is the last person u wish birthday?

- nadia najib~


89. which place u enjoy most?

- beach when sunset comes~


90. if u have a chance, wht 3 thing imposible thing that u want to do?

1: become a royal highness

2: be harry potter or percy jackson~

3: dapat saku sukahati Doraemon~


91. the group in ur mind?

- coldplay


92. school that enjoyd most?

Tengku Muhammad Faris Petra Science School~ i love that skool!!


93. subject that enjoyd most?

- physic & history~


94. arts that enjoyd most?

- music~


95. handphone model?

- N 1200 with broken screen~


96. friend or boyfriend?

- friend la, aku bukan homo~


97. feel unappreacited?

- sometimes~


98. when is ur last shopping?

- long long time ago~


99. been addict to?

- coffee, n now Mars candy!!!


100. do u believe in karma?

- x, semua kejadian dah tertulis n terancang~


101. the song that in ur mind right now?

- fix you by coldplay~



p/s :: xcukop pon 101 q's ni~ haha, anyway credit for lissa~ ^_^


hugs and kisses!!!

my fav 4~

4 NAMES I GO BY
> medhu
> apih
> sim
> abe

4 JOBS I HAVE HAD IN MY LIFE
> student
> professional listener
> problem solver *love this job,haha~
> psychologist~ haha

4 PLACES I HAVE LIVED
> Dungun, Terengganu (1988)
> Pengkalan Kubor, Kelantan (1988-2000)
> Kompleks KLIA, Nilai (2000-2004)
> Chabang Tiga Melawi, Bachok (current) *home sweet home

4 TV SHOWS THAT I WATCH
> house M.D
> chuck
> supernatural
> friends

4 PLACES I HAVE BEEN (with friends)
> Singapore
> Pangkor Island
> rumah cikgu skolah~
> tandas

4 PLACES I WANT TO GO
> Paris - makan croissant bawah Eiffel Tower~
> Venice - naek gondola~
> Tokyo - live night life~
> Heaven~ amin!

4 OF MY FAVORITE FOODS
> ikan kukus goreng cicah lada hitam hancur
> McD's hotcakes
> waffle sapu choc! yummy~
> ikan sungai

4 THINGS I AM LOOKING FORWARD TO
> siapkan edit thesis aku! arrggggghhhhh!
> jadi kaya!
> kahwin? hurm, nanti2 la~
> enjoy every inch of my breath~

THREE PETS THAT YOU HAVE OWNED
> kura2 - nama dah tak ingat, 2 ekor, sekor mati, sekor lagi aku campak dlm sungai
> arnab - adik aku nyer, tp aku tlg jaga.
> badak sumbu Sumatera - aku tipu jer, tp member aku ndak bela, -.-"

4 FRIENDS
> kuupa
> jepunn
> syira
> bear

4 FAVORITE BANDS/SINGERS
> coldplay
> the beatles
> m.nasir
> halim yazid

4 FAVORITE SPORTS TO WATCH
> badminton
> bola sepak
> rugby
> x-games

4 FAVORITE DRINKS
> MFM's Manhattan Long Side
> Starbucks's Vanilla Frappoccino
> coffee
> coke

4 FAVORITE SPOT
> pantai depan umah aku
> secret recipe
> warner's at changkat
> Tanah Malaya

aiya ya ya yai~


go go power rangers!!!
mighty m****** power rangers!!!

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
esok last paper, tp thesis xsiap edit agi!!! *arghhhhh!!! mode~


p/s:: lagu tu kan kena censored tang m****** time kat tv2 dulu~ ^_^


hugs and kisses!!!

Sunday, May 2, 2010

sunday morning~

howdy~

post di pagi hari minggu yg menenangkan!!!
bertemankan udara yg nyaman, tgk beberapa Cina tgh buat penghormatan kat batu nesan yg besar gila tu, monyet2 berdecipan, anjing2 berkicauan, deruman kereta kadangkala ada and xde, dan yg penting :: Marlboro and segelas Nescafe 3in1 regular!!!

semalam aku ada lepak cafe dgn my geng, pastu ada kacau sorng waitress, okey la, dier layan, tp aku xberkenan sgt sebab xbrape ndak menyerupai Emma Watson, pffff!!! pastu lepas ktrg smbg, dier smbg wat kije dier, and one of my friends bertitah :

'ko tau dier umor brape?'
'x~'
'sama tua ngan ko, dah kawin n sorng anak.'
'oooooo'

'ooooo' yg panjang tu ada dua maksud, first xberminat tp just ndak amik hati n satu lagi xingat tp just ndak jg hati kalau tetiba ada org terpa n ckp,'medhu, remember me??? kawan masa kita buat lesen dulu!!!' pastu, aku tanya la 'kakak' tu anak dier kat ne, pastu dengan selamba dier ckp anak dier kat JAWA! pastu, aku ckp, ooo, anak tinggal dgn bapak dier la, 'kakak' dtg kije sini? dier dgn selamba lagi jawab, suami dier ada kije kat GOMBAK! (saja wat capital ndak bg cam suspen). anak kat JAWA! sedangkan parents duk kat TANAH MELAYU! cari rezeki.... camner lak dgn anak diorg? hishhh. ndak di buatkan cite lagi lar, pagi td semasa menuju ke tempat penginapan aku, terselisih dgn seorng lelaki org tua dan seorang perempuan org muda, tgh jogging. so, dr pdgn pertama anak n ayah sdg berjogging dan pdgn aku btol, bile terdengar suara manja, 'daddy,tunggu lar'. tp, mungkin jugak sugar daddy, haha~ bahagia aku tgk dua orang anak n daddy td, n teringat lak pasal anak yg kat JAWA! yg kurang kasih syg.
terharu.

now playing:



p/s:: askar,cela,tunjukan aku,cinta kristal,semangat yang hilang,misteri mimpi syakila buat jari jemari ku sakit!


hugs and kissess!!!

Saturday, May 1, 2010

saturday night fever~

howdy~

tadi mase aku ondaway balik bilik, aku terselisih ngan india jual aiskrim.
dah la arini sgt sgt panas~ huh!
pastu mamat india tu stop jap bawah blok aku untuk isi air mineral dier......

aku terpikir la kan...
tgh panas, jual aiskrim tp sorang xbeli, pastu air pun refil kat water cooler..
hurm, kesian~

aku ni xleh tgk org2 susah, kdg2 terpikir lak aku, kenapa kena ada org susah? xleh ker kalau semua manusia ni sama taraf.

camna dgn anak2 mereka?
dpt ker anak laki dia guna laptop sendiri?
dpt ker anak pempuan dia kuar ngan bestie,lepak2 kat Pavi?
penah xdiorang makn NY cheesecake kat SR?
camne lak dgn Starbuck's Vanilla Frappocino?
penah x anak diorng yg kecik main PS2?

aku dah bergaul dgn pelbagai manusia yg berasal dari pelbagai kasta. kerenah nya sgt berbeza. kadang2 aku rasa mereka perlu tukar lifestyle diorang, baru diorang tau ape perasaan masing2. maybe TV show Simple Life yg mana Paris Hilton and Nicole Richie tukar lifestyle diorng tue adalah contoh terbeak - walaupon nampak cam bangang, tp itulah hakikat nya~ bukan senang kalau dah dasar kuar perot mak spegetti ngan milkshake menunggu utk berubah makan ikan kukus goreng dgn nasi putih jer. hurm, kdg2 aku rasa ndak tolong jer semua org yg jenis M, kat mana2 ada org camtu, kat tangga komuter Mid Valley ker, dpn Maybank BB ker, semua ada. tapi, tadi aku dgr lar khutbah Jumaat (rajin lak aku g Solat Jumaat dgn berpeluh2 sbb panas yg amat td), tuhan akan memuliakan maruah seseorang yg meletakan seberkas kayu api di atas belakang drpd orang yg meminta2.. serius dowh, aku mmg terkilan bila ada org dtg kat aku mintak sedekah, kecik2 dah jual sticker Bismillah, macam mane dgn pelajaran diorang? selepas aku hidup selama 22 tahun kat bumi ni, aku dpt simpulkan satu benda :: orang yg mewah mmg xsuka bersyukur, selagi ada duit, akan mereka habiskan, selagi mereka xdpat ape yg diorang ndak, selagi tu diorang akan mintak sedangkan golongan M ni akn terima ape yg ada pd diorng. kalau soal cinta, golongan M tu, maybe xterpikir langsung, sebab mungkin mereka pikir, sapa ndak kat diorang. sedangkan yg golongan mewah ni, asyik tukar pasangan, hidup penuh ngan skandal. hurm, satu benda yg dapat aku rungkai drpd golongan M ni, kalau friendship, diorang akan jaga betol2. xkisahlah sebab diorang ndak tumpang senang atau x. sbg contoh, aku dulu dibesarkan oleh seorang anak murid mak aku yg jd bibik kat umah aku. dier terpaksa berhenti skolah sebab family dier xdpt ndak support agi persekolahan dier. tp, dier n adik bradik dier still ingat aku n family. kalau family aku ndak buat ape2, xpayah disuruh, mereka dtg dgn rela hati untuk membantu. tgk, betapa mulia nya mereka. duduk kat umah aku, tp satu barang pon xpenah diorang amik, sedangkan golongan mewah ni curi duit dalam wallet bapak, purse mak.

malangnya, aku betol2 panas bila ada org yg dr golongan M, tp xsedar diri, mencuri, peras ugut, extortion. kalau yg camni macam mana lak? alasan yg diguna, untuk survive. pastu diorang ni berpeleseran kat shopping complex, alasan complex tu tok semua org, tp kalau kehadiran diorang sekadar kacau ndak org, xhormat org lain, bodoh tol~ huh. TS contoh terbaek budak2 M dan mewah lepak. pertembungan culture berlaku disitu. aku ada gak perhatikan tindak tanduk mereka, ada yg okey n yg aku meluat yg jenis aku ckp tu la, xkisahlah dr golongan M atau mewah. tp, pada dasar nya, mereka ini bukan golongan yg bertuah, so, biarkan lah. janji mereka happy hidup dalam dunia yg xadil ni dan jgn sampai menyusahkan org. tp masalah dgn golongan mewah ni pulak, ego. aku cukup benci dgn ego. mentang2 mereka mewah, ndak ego lak, sedarlah sikit, xkemana harta korang tu weyh. kenapa dunia ada dua golongan ini? sebab ndak balance, agar circle of life terus berputar. xkisah lah korang dr golongan M atau mewah. kehadiran korang adalah melengkap dunia ni.

fikir2 kan lah~



p/s :: penulis mintak maaf jika ada menyinggung perasaan individu.


SELAMAT HARI BURUH
1St May 2010




hugs and kisses!!!