Monday, July 13, 2009

perempuan

'banyak lelaki rosak kerana perempuan'

permasalahan pertama: perempuan menyusahkan.

satu pernyataan yang menyebabkan aku terfikir sejenak. ayat itu telah diperdengarkan sewaktu aku didalam kelas tadi. aku pun berfikir , betolkah pernyataan tersebut?? benarkah seorang lelaki akan terumbang ambing jika seorang perempuan mempengaruhi pendirian nya??
dari aku sekolah rendah lagi, aku didedahkan bahawa perempuan dapat mempengaruhi lelaki, sebagai contoh, jika kita mintak sesuatu dgn bapak, tapi bapak wat bek jer, try kautim ngam mama, soh mama pg slow talk ngam bapak, kompem dapat nyer... hurm, aku masih lagi blur2 katak, so aku balik bilik, bukak laptop, macam biaser lar, WIKIPEDIA, itu jer sources untuk aku baca sebab kalu aku baca buku, mau muntah kuning+biru air laut aku.. tp,kawan2 ku semua, sumber dari internet adalah sumber yg paling lemah, take note key? okey, smbg balik, aku pom search lar pasal perempuan...

tapikan, mmg la btol aper yg aku dgr, perempuan ni banyak mempengaruhi org lelaki, sebagai contoh:
1. berlakunya pertumpahan darah pertama, Habil dan Qabil, kerana berebutkan saudara perempuan.
2.berlakunya kejatuhan career Bill Clinton kerana Monica Lewensky.
3.jatuhnya empayar Troy kerana puteri Athen dibawa lari oleh putera Troy dan berlakunya serangan daripada Athen.
4.Romeo sanggup membunuh diri kerana Juliet ingin membunuh diri.

itulah sedikit sebanyak info yg aku tow, tp sebagai seorang yg berfikir mengunakan otak, xkan sebab benda ni aku terus percaya yang perempuan ini menyusahkan?? orang bangang jer yg berfikir xguna otak and accept terus idelogi itu...

permasalahan kedua : betolkah perempuan ini menyusahkan??


setelah aku hidup selama 21 tahun di atas muka bumi ini, banyak benda aku belajar, mahupun dari segi observation mahupun experience, lebih2 lagi pasal insan yg bernama perempuan. sedar ataupun tidak, perempuan bukan nya sesuatu yg menyusahkan, tetapi sesuatu yg amat bermakna kepada hidup kita. Perempuan adalah orang yg melahirkan kita ke dunia ini, itu lah benda yang most bermakna kepada kita semua. Perempuan adalah insan yg paling tabah dan paling kuat semangat nyer... hey, korang ingat senang ke ndak lahirkan budak?? try tanya mama korang semua, bergadai nyawa tow... bagi aku, perempuan, kita perlu layan mereka dgn penuh persaan kerana mmg terbukti yang ,mereka ini lemah+perlukan dorongan seorang lelaki. jasa seorang perempuan terhadap lelaki mmg banyak..

1. ketika Adam kesorangan di dalam Syurga, Hawa muncul utk menemani Adam.
2.kerana sokongan kaum wanita dari belakang, pihak tentera Islam menang banyak perang
3.perempuan lah yang menemani lelaki, menjadi pasangan hidup.
4.perempuan lah yg menyelamatkan lelaki, jika tiada perempuan, maka homosekual akan berleluasa.

tapikan, masih ader lagi lelaki yg berfikiran kolot, yg berfikir guna kepala *****, mereka menganggap perempuan ni sesuatu yg menyusahkan, ragut beg perempuan lar, kalu beg laki jarang pulak ko ndak ragut, knape?? takot?? hurm, mmg lah seorang perempuan xdpat menyaingi lelaki, sebab tue lelaki kna bantu perempuan... be a gentleman dude!!!


the result~~~

perempuan mmg lah terkenal ngam insan yg manja+lemah lembut+perlu dibelai.. tiada perempuan maka seorang insan tidak akan dilahirkan, seorang suami akan keseorangan sepanjang hidup kerana tiada teman, dunia akan kering kerana tiada tangisan perempuan.
bak kata Bob Marley, 'No Women, No Cry', bak kata Dato' Rahim Razali dalam cite Cinta, ' Isteri bukanlah hak milik, tetapi anugerah'... so, kepada orang yg still lagi berfikiran alaf 14 tue, yg still kolot+ortodox tue, tolonglah ubah ur perception. tak dapat dinafikan, perempuan banyak kelemahan nye, sebab tue kita lelaki yg lebih baek daripada perempuan, yg diberi amanah untuk menjadi kalifah ini, perlu membantu kaum Hawa.. Perempuan adalah satu anugerah yg paling bermakna.... fikir-fikirlah~~~

tapi satu lagi fact yg aku tertarik:
perempuan kelemahan nye di telinga, dgn kata lain xleh kna ayat skit...



p/s:: ini membuktikan knape awek cun giler, tapi balak cam botol kicap~~




hugs ang kisses!!!




5 comments:

. said...

asal rasa cm pompuan ja selalu rosk sbb laki r?

Hafeez Halim said...

hurm,setiap benda dalam dunia ni, ader pro dan kontra nyer..
:)

ummi kalthum mohamad said...

bangga aq jd pompuan..
hehe..

jannah sharip said...

boleh sye copy artikel nie?..menarik la...

Hafeez Halim said...

okey, copy la~