Thursday, January 7, 2010

kehidupan aku telah kembali~

hari ini aku xder la buat kerja sangat, aku tido dari pagi sampai ke petang. bgn2 terus layan whose line is it anyway?, pastu layan movie butterfly effects. * tringat lak kat org yg pro Ashton Kucther~. aku tdo jer satu hari, sampai aku terjaga sebab lapar. bgn jer tido, tgk la phone aku.

calls :: 0
massages :: 0

urghh~ finally..
my old days has come. ni lah hidup aku dulu, empty sgt. lately ni, aku cam sensitif sgt, ish, kanape lak nih, maybe hormon xstabil kot... but, i did miss someone, miss that person so badly. tp aper leh buat, miss jer la.. makan hati la ko medhu.. padan muka

tapi, bila sampai malam nyer, aku agak terisi sikit. my lovely girl, shira, YM me.. huhu, rindu lak kat dier, hurm, tp aper yg best, dier tanya aku~


shira ::
tp kn hafeez,slah ke klu memlih,x kn??

hafeez ::
memilih?
x~
kita ader hak utk memilih..
cam ndak beli baju
kita mesti pilih yg kita minat kan?

shira ::
yup~

hafeez ::
tp, mesti ader org akn bg pandangan dier
so, amik pandangan org tue, compere
tp, ape yg kita pilih selalu nyer
seswai ngam kita

shira ::
haha
nnt my time nnt buley la ko tlong kn
haha
x pon
ak nikah snyap2



hish, aper yg shira pikir ni? ntah la, maybe shira aku ni dah matang kot. time dulu2, asyik nangis jer, ikot jer org cakap aper, biase la budak.. tapi, aper yg aku tertarik, soklan yang diajukan..

memilih~

aper yg aku story kat dier tu aku rasa betol, kita pilih aper yg kita ndak n kita minat.. so, pilih la aper yg hati kalian pilih~


p/s :: my gurl shira is my dearest cousin~ love her so much!!


hugs and kisses!!!

Wednesday, January 6, 2010

Letter to you~

Pembukaan~

dalam dunia ni, apa yg penting??
persahabatan? kepercayaan? kasih sayang?


hurm, tidak kira lah apa yg penting dalam dunia ini, tapi memandangkan hidup hanyalah sekali, semua itu menjadi penting ataupun ianya hanya hiasan dunia yang hanyalah salah satu daripada dokma2 hitam yang mmg merugikan.. don't worry be happy, satu ungkapan yang banyak membantu dalam hidup. walaupun sekejam mana dunia ini, jika kita happy, pasti kita akan bahagia, tetapi, bukan semua bahagia itu berkekalan. hanya yang kekal adalah memori silam, tidak kira lah ianya hempedu ataupun madu...

persahabatan..

satu sebutan yang amat penting dalam sesebuah kehidupan. tanpa sahabat, hidup ini umpama kotak kosong yang tidak bermakna. dengan mereka, hidup ini umpama pokok krismas yang dihiasi dengan lampu2, dan hiasan. kehilangan sahabat, sesuatu yang tidak seharusnya berlaku..

kepercayaan..

kepercayaan adalah sesuatu yang mengikat persahabatan. hilangnya kepercayaan maka teras persahabatan akan goyah - seterusnya hancur. kebodohan dan keegoaan selalunya mencetuskan keruntuhan kepercayaan persahabatan. segala janji yang diterjalin hendaklah dihormati, janji tetap janji. jangan sesekali rosakkan nya..

kasih sayang..

manusia tercipta daripada kasih sayang. tanpa kasih sayang Adam dan Hawa tidak bersatu. tidak terciptanya tamadun hidup. kasih dan sayang amat perlu jika ingin menghargai sesuatu. seperti kasihnya seorang ibu kepada anaknya, seorang sahabat kepada sahabatnya.hidup akan lebih bermakna...

kesimpulan~

persahabatan, kepercayaan dan kasih sayang - elemen yang menerajui kebahagian di dunia ini. semua sebatian ini perlu hadir dalam waktu yang sama dan perlu dicampur dengan sebaiknya demi mencipta ikatan yang padu. akan tetapi, akan ada bendasing - kebodohan+keegoan, yang akan memutuskan ikatan ini. jadi, bendasing itu perlu ditapis dengan persefahaman yang tinggi. jika tidak ditapis dengan elok, lebih baik ikatan itu tidak disebati dari mula dan hidup tidak menjadi sehebat taman tema yang dihiasi dengan ketawa dan tangisan tetapi menjadi taman bunga yang tidak mekar dan menguntum.

setiap persahabatan memerlukan kepercayaan dan kasih sayang!
sahabat, engkaulah permata yang amat bernilai~



p/s:: perselisihan dalam persahabatan - mungkin dapat dirawat, ataupun tidak~


hugs and kisses!!!

Tuesday, January 5, 2010

boys are crying??

I would say I'm sorry
If I thought that it would change your mind
But I know that this time
I've said too much
Been too unkind

I would break down at your feet
And beg forgiveness
Plead with you
But I know that
It's too late
And now there's nothing I can do

I would tell you
That I loved you
If I thought that you would stay
But I know that it's no use
That you've already
Gone away

Misjudged your limits
Pushed you too far
Took you for granted
I thought that you needed me more

Now I would do most anything
To get you back by my side
But I just keep on laughing
Hiding the tears in my eyes
'cause boys don't cry

Boys don't cry


hugs and kisses!!!

Tuesday, December 29, 2009

Last Post for 2009~

friendship is very important~
please, appreciate it~
love buleh cari... tapi kawan??
hilang xmungkin berganti~

jaga lah kawan kamu leklok!
pesanan ikhlas dari aku~

p/s ::aku benci org yg betrayed kawan!


hugs and kisses!!!

Thursday, October 1, 2009

malam..

malam
manusia akan berhenti seketika,
berehat dari memikirkan sesuatu,
menjadi hilang pendirian,

malam
menjadi tempat manusia menunjukan taring,
tempat manusia mencari ilham,
menjadi satu alasan untuk manusia berubah,

malam
munculnya bintang yang bergemerlapan,
bulan yang bersinar,
menjadi hayatan kepada insan,

malam, hitam yang bermakna~

Tuesday, September 29, 2009

nelly+SNTR+buggles+cardigans+morissey!!

sixpence none the ritcher telah menyanyikan lagu kiss me,
nelly furtado lak dgn maneaternyer,
the buggles lak mendendangkan video killed the radio star,
the cardigans begitu sinonim dengan lovefool,
bak kata morissey lak, first of the gang to die...

huh~~

so,medhu lak???

'so, if you want kiss me while watching the video which killed the radio star, you must be a maneter who lovefool and the first of the gang to die'..

p/s:: hahaha~~~


hugs and kisses!!!

Friday, September 25, 2009

terdiam~

SELAMAT HARI RAYA
MAAF ZAHIR DAN BATIN

hurm, dah lama da aku xtulis and update my blog.. banyak gak benda yang tersirat dalam kepala otak aku nie, hurm, xtow lar knaper aku susah ndak menulis, so aku amik keputusan yang sewajarnya, aku akan try gak update and tulis setakat mana yang aku mampu...

lately, idup aku macam terumbang ambing.. dari segi moral,rohani and social, OH GOD, why this things happend to me??? bagi aku, GOD IS GREAT!!.. mesti ader something disebalik benda yg terjadi, tinggal untuk kita jer untuk mencanangnya..seriusly, hidup aku kat my home sweet home ni amat tenang, membolehkan aku duduk kat serambi umah aku, termenung dan berfikir, langsung xder pencemaran langsung kecuali pencemaran udara dari diri aku sendiri = smoke!! biler lar aku ndak berhenti, aku agak tertarik ngam iklan anti-smoke tue, best smoking ads ever!! cam style jer... cuak pon ader... hahaha, satu benda yg aku still tgk smpai skrg, langit kat kampung aku ni... sgt cantik, stars~~ hurm, cam milky way jer aku tgk... so beautiful!!! benda yang xkan aku lupa, my hometown's skies~
lepas ni aku kena hadapi my real life lak... assignments, PSM, activities.... fuh!!! banyak benda yg menanti aku nanti..


tadi aku ader gather ngam my old friends, happy+best ader gak tadi... walaupun jangka masanya singkat tapi bagi aku ianya cukup untuk menghilangkan rindu yg telah lama tersarang di dalam hati....

satu soalan telah diajukan kepada aku tadi,

'medhu, ko ni jenis lelaki yg macam maner? jujur..'

'lelaki yang jenis macam maner?'

'maksud aku kalo ko ngam pempuan..'

'hurm, bagi aku lar, aku ni jenis yang cepat bosan, aku xtow knape benda ni terjadi, mungkin sebab luka lama, maybe laa, so, sebab tu aku skrg ni lebih suka kawan jer, kalo ndak syg, syg lar...syg sebagai seorng teman lagi best!'

meja tue terdiam....

tetiba aku terkeluar satu soalan yang bagi aku dah lapok...

'knape lar aku ngam dia tu xleh ndak baek macam aku ngam korang semua?, aku tahu dia tu dah benci gile kat aku tapi sekurang2nya jadi la cam korg semua ni, friends..'

jawapan yang aku dapat..

'sory la medhu, aku terpaksa terus terang, dia dah mmg xndak rapat ngam ko, dia dah maafkan ko, tapi dier xkan, mustahil akan rapat ngam ko walaupun as a friend, she's hate u!'

sekali lagi meja tue terdiam...



dan sampai skrg aku terus terdiam~~~


p/s:: i love star!


hugs and kisses!!!

Saturday, August 1, 2009

hurm..

panggilan ku tidak terjawab~~~

Thursday, July 30, 2009

nik hanafi??

hurm, nik hanafi... who the hell is nik hanafi??? anak kpd yaacob and his lovely wife, aminah... but, what so interesting about nik hanafi nie?? well, he is a student, 3rd year student of most prestige university in Malaysia... hahaha... aku terserempak dgn mamat ni masa ndak balik Kelantan aritu, time aku tgh best layan fillet-o-fish and milo ais, mamat ni dtg untuk berborak ngam aku kat McD LCCT... tp, aper yg aku ndak highlight kan disini, nik hanafi ni, seorng yg sgt suka kpd environment yg tidak terkongkong+ keadaan di mana ader freedom of speech+ unconspiracy environment... urghh... tp syg nyer nik hanafi tidak berada di dalam keadaan yg diimpikan itu, maybe, it's written... skrg ni, aper yg membebankan nik hanafi ni, sekarang dier terpaksa menyiapkan thesis a.k.a PSM, last year student katakan... disamping itu, ader gak lar masalah lain yg mendizzy kan kepala dan fikiran nya.. tp, aper yg nik hanafi cuba smpikan, setiap masalah mesti ader penyelesaiannya, xkira lah besar mana probs tue, dier pasti dan aku yakin yg dier akan selesaikan nyer... nik hanafi jugak mengadu kpd aku, pasal person yg dier syg.. hurm, but as a professional listener... aku dgr jer lar.... dier ckp yg lovely person tue dah brubah skrg, aku xberapa paham and aku cuba2 untuk fahamkan, tp xfaham2 gak... ish! lembab tul aku ni.... dah la, malas aku pikir pasal tue, sakit hati tow, sebab aku pom xpaham ape sebnrnya masalah mereka... tp, aper yg penting, nik hanafi ni ader banyak member, yg slalu menghiburkan hati nya, dier kata dier syg sgt kawan2 dier..jd on behalf of nik hanafi, thanxz!!!

tp, selepas nik hanafi dan aku meluangkan masa bersama ari tue, nik hanafi hilang macam tue jer... aku xtow aper skrg berkembangan terbaru, hidup ker mati pom aku xtow... tetapi, aku yakin, nik hanafi terus ada and could survive dalam hidup yg serba huru hara ni, believe me friend, u are the great friend that i ever met!!!

Q:knape aku tulis pasal nik hanafi???
A:sebab aku rasa dier dlam tekanan... kesian~~


p/s: coretan seorng member kepada member!


hugs and kisses!!!

Monday, July 13, 2009

perempuan

'banyak lelaki rosak kerana perempuan'

permasalahan pertama: perempuan menyusahkan.

satu pernyataan yang menyebabkan aku terfikir sejenak. ayat itu telah diperdengarkan sewaktu aku didalam kelas tadi. aku pun berfikir , betolkah pernyataan tersebut?? benarkah seorang lelaki akan terumbang ambing jika seorang perempuan mempengaruhi pendirian nya??
dari aku sekolah rendah lagi, aku didedahkan bahawa perempuan dapat mempengaruhi lelaki, sebagai contoh, jika kita mintak sesuatu dgn bapak, tapi bapak wat bek jer, try kautim ngam mama, soh mama pg slow talk ngam bapak, kompem dapat nyer... hurm, aku masih lagi blur2 katak, so aku balik bilik, bukak laptop, macam biaser lar, WIKIPEDIA, itu jer sources untuk aku baca sebab kalu aku baca buku, mau muntah kuning+biru air laut aku.. tp,kawan2 ku semua, sumber dari internet adalah sumber yg paling lemah, take note key? okey, smbg balik, aku pom search lar pasal perempuan...

tapikan, mmg la btol aper yg aku dgr, perempuan ni banyak mempengaruhi org lelaki, sebagai contoh:
1. berlakunya pertumpahan darah pertama, Habil dan Qabil, kerana berebutkan saudara perempuan.
2.berlakunya kejatuhan career Bill Clinton kerana Monica Lewensky.
3.jatuhnya empayar Troy kerana puteri Athen dibawa lari oleh putera Troy dan berlakunya serangan daripada Athen.
4.Romeo sanggup membunuh diri kerana Juliet ingin membunuh diri.

itulah sedikit sebanyak info yg aku tow, tp sebagai seorang yg berfikir mengunakan otak, xkan sebab benda ni aku terus percaya yang perempuan ini menyusahkan?? orang bangang jer yg berfikir xguna otak and accept terus idelogi itu...

permasalahan kedua : betolkah perempuan ini menyusahkan??


setelah aku hidup selama 21 tahun di atas muka bumi ini, banyak benda aku belajar, mahupun dari segi observation mahupun experience, lebih2 lagi pasal insan yg bernama perempuan. sedar ataupun tidak, perempuan bukan nya sesuatu yg menyusahkan, tetapi sesuatu yg amat bermakna kepada hidup kita. Perempuan adalah orang yg melahirkan kita ke dunia ini, itu lah benda yang most bermakna kepada kita semua. Perempuan adalah insan yg paling tabah dan paling kuat semangat nyer... hey, korang ingat senang ke ndak lahirkan budak?? try tanya mama korang semua, bergadai nyawa tow... bagi aku, perempuan, kita perlu layan mereka dgn penuh persaan kerana mmg terbukti yang ,mereka ini lemah+perlukan dorongan seorang lelaki. jasa seorang perempuan terhadap lelaki mmg banyak..

1. ketika Adam kesorangan di dalam Syurga, Hawa muncul utk menemani Adam.
2.kerana sokongan kaum wanita dari belakang, pihak tentera Islam menang banyak perang
3.perempuan lah yang menemani lelaki, menjadi pasangan hidup.
4.perempuan lah yg menyelamatkan lelaki, jika tiada perempuan, maka homosekual akan berleluasa.

tapikan, masih ader lagi lelaki yg berfikiran kolot, yg berfikir guna kepala *****, mereka menganggap perempuan ni sesuatu yg menyusahkan, ragut beg perempuan lar, kalu beg laki jarang pulak ko ndak ragut, knape?? takot?? hurm, mmg lah seorang perempuan xdpat menyaingi lelaki, sebab tue lelaki kna bantu perempuan... be a gentleman dude!!!


the result~~~

perempuan mmg lah terkenal ngam insan yg manja+lemah lembut+perlu dibelai.. tiada perempuan maka seorang insan tidak akan dilahirkan, seorang suami akan keseorangan sepanjang hidup kerana tiada teman, dunia akan kering kerana tiada tangisan perempuan.
bak kata Bob Marley, 'No Women, No Cry', bak kata Dato' Rahim Razali dalam cite Cinta, ' Isteri bukanlah hak milik, tetapi anugerah'... so, kepada orang yg still lagi berfikiran alaf 14 tue, yg still kolot+ortodox tue, tolonglah ubah ur perception. tak dapat dinafikan, perempuan banyak kelemahan nye, sebab tue kita lelaki yg lebih baek daripada perempuan, yg diberi amanah untuk menjadi kalifah ini, perlu membantu kaum Hawa.. Perempuan adalah satu anugerah yg paling bermakna.... fikir-fikirlah~~~

tapi satu lagi fact yg aku tertarik:
perempuan kelemahan nye di telinga, dgn kata lain xleh kna ayat skit...



p/s:: ini membuktikan knape awek cun giler, tapi balak cam botol kicap~~




hugs ang kisses!!!