Thursday, January 15, 2009

cheating statement...

menipu...
satu kerja yg senang bagi seorang yg bergelar manusia...
seorang manusia yg idup di dalam dunia ini
pernah menipu..
x kira larh dia menipu atas sebab aper..
org yg pertama ditipu oleh anybody in their life adalah
parents..
aku rasa statement aku ni xsalah...
sebab dalam hidup kita ni, time teenager lah
time yg paling banyak kita buat salah...
so,
untuk mengaburi nya kita menipu...
aper2 pom, dari kecik kita diajar..
menipu ni satu benda yang salah...

'kalu menipu nanti lidah kna potong'
'menipu ni berdosa'
'liar,liar,pants on fire!'

dari dulu lagi benda ni ditanam dalam
pemikiran kita, tapi, knape smpi skrg
kita masih lagi menipu??
ader org menipu utk dapatkan pengaruh..
ader yg ndak slamatkan diri...
slmatkan members..
tapi, cheating is cheating...





istilah tipu sunat,slalu aku dgr..
benarkah ader tipu sunat??
hurm... aku ni ndak bg penjelasan pom
aku bukannya mahir dalam
bab2 ni...

bagi aku lar.. aku pom kaki penipu..
tp bukan slalu lar...
aku menipu pada tempat dan persekitaran yg
benar2 mengalakan aku menipu..
huhuhu...
yang menarik nya, ramai mengatakan bhw
lelaki ni adalh penipu..
hurm,tp aper yg aku tgk, bukan laki jer yg menipu
pempuan pom sama..
tetapi, knape pihak lelaki yg kna pikul burden ni?
hahaha...
mungkin sebab kaum hawa ni slalu ditipu oleh kaum adam??
atau mereka mmg suka menyalahkan kaum lelaki ??
atau mmg ada bukti mengukuhkan statement ni??



so, they publish a statement..
'lelaki dalah penipu'
'lelaki xboleh dipercayai'
ye ke??



satu lagi benda yg menarik perhatian aku..
macam maner ndak detect kaki tipu ni..
  1. fizikal impression akan terhad dan kaku, cheater akn peluk tubuh untuk menenangkan diri nya
  2. mengelak utk buat 'eye contact'
  3. tangan akn pegang idung,garu blakang telinga,mulut
  4. terdapat kelambatan antara esprasi dan perkataan
  5. perbuatan atau esprasi yg dibuat xsama dgn perkataan yg dituturkan
  6. esprasi akn yg dibuat hanya pada mulut shaja, bukan whole face
  7. statemant berbaur 'defensive'
  8. cheater akn mengelak utk bersemuka, lebih kpd tunduk kebwh atau pandang tempat lain
  9. cheater biasernya akn letak satu benda between him and you as book or cup of tea
  10. liar akan menjawab soalan dgn mengunakan ayat yg ditanya
  11. jawpan yg samar2 dan susah di dengar
  12. slalu nya, liar tidak menjawab soalan secara terus
  13. liar xkn slesa dgn 'pauses' ketika tgh di dlm perbualan
  14. liar akn berckp dgn nada yg membosan kan
  15. perbualan yg memutarbelitkan dan tone yg rendah..


so,
bagi aku lah,
penipu ni bukan faktor genetic
atau disebabkan jantina
ader budak yg menipu
ader lelaki penipu
ader pempuan yg gemar menipu
org tua pom menipu jugak

'lelaki @ pempuan bukan penipu,
tetapi
penipu adalah lelaki @ pempuan'

we're not perfect!
so,
fikir2 kan lah...
hugs and kisses!!!

No comments: