Thursday, January 15, 2009

siapa bercakap di sana???

Sekolah menengah tempat Mazlan belajar baru dibuka.
Semperna dengan sesi baru itu, sekolah berkenaan memperkenalkan
satu peraturan baru mewajibkan ibu bapa pelajarnya menghubungi sekolah
seandainya anak mereka tidak dapt hadir pada hari tersebut

Suatu hari, Mazlan berpakat dengan kawan-kawanya untuk ponteng
dan pergi menonton wayang. Sebaik ibu dah ayahnya keluar ke
tempat kerja, Mazlan terus menelefon pejabat sekolahnya.

Kata Mazlan....
'Hello...encik, saya nak bagitau yang anak saya, Mazlan, pelajar tingkatan 1A,
tak dapat ke sekolah hari ni. Dia demam panas.'

Kerani menjawab...
'Oo...macam tu. Kesiannya. Saya akan maklumkan kepada guru kelas Mazlan.
Tapi sebelum tu, boleh saya tau, siapa bercakap di sana?'

'Bapak saya,' jawab Mazlan.

p/s: belajar tu satu benda yg best!!!
hugs and kisses!!

No comments: